خريد و فروش موتور سيكلت خريد و فروش موتور سيكلت .

خريد و فروش موتور سيكلت

شركت خودروسازي سوزوكي

سوزوكي، (به ژاپني: スズキ株式会社) شركت خودروسازي ژاپني و چندمليتي است، كه تمركز اصلي آن بر توليد خودروهاي چهارچرخ محرك، خودروهاي همه‌جارو، موتورسيكلتها، ويلچرها و طيف وسيعي از موتورهاي درون‌سوز معطوف مي‌باشد.

اين شركت در سال ۱۹۰۹ توسط ميشيو سوزوكي تأسيس شد. شركت سوزوكي در سال ۲۰۱۱ از نظر تعداد خودروهاي توليدي، به‌عنوان دهمين خودروساز بزرگ جهان شناخته شد. شمار كاركنان اين شركت در سال ۲۰۱۲ بيش از ۴۵٫۰۰۰ نفر اعلام شده، كه در ۳۵ كارخانه توليدي سوزوكي، در ۲۳ كشور، همچنين در ۱۳۳ مركز فروش، نمايندگي‌هاي مجاز و توزيع قطعات يدكي آن، در بيش از ۱۹۲ كشور جهان، اشتغال دارند.

دفتر مركزي شركت سوزوكي در شهر هاماماتسو، استان شيزوئوكا، ژاپن قرار دارد. و سهام آن در بازار بورس توكيو معامله مي‌شود. گروه فولكس‌واگن با در اختيار داشتن ۱۹٫۹٪ درصد از سهام شركت سوزوكي بزرگترين سهام‌دار آن به‌شمار مي‌آيد.

سوزوكي
تاريخچه

۱۹۰۹ تا ۱۹۵۹

ميشيو سوزوكي (۱۸۸۷–۱۹۸۲) در سال ۱۹۰۹ كارخانه نساجي سوزوكي را در روستاي ساحلي كوچكي، در هاماماتسو راه‌اندازي كرد. اين كارخانه به موفقيت غيرقابل توصيفي دست يافت، زيرا سوزوكي منسوجات بافتني براي صنايع بزرگ ابريشم ژاپن توليد مي‌كرد.

در سال ۱۹۲۹، ميشيو سوزوكي يك دستگاه بافت پارچه جديد اختراع كرد، كه به كشورهاي خارجي نيز صادر شد. پس از آن اين شركت شروع به ابداع و ثبت اختراعاتش نمود و بيش از ۱۲۰ حق اختراع به نام خود ثبت كرد. دوره ۳۰ ساله اول اين شركت نيز به گسترش و توليد اين ماشين آلات پيچيده اختصاص يافت.

سوزوكي به‌رغم موفقيت در زمينه نساجي، به دليل اشتياق بالا و علاقه به توليدات متنوع، در صدد تغيير كاربري كارخانه خود برآمد. او پس از بررسي فراوان ساير توليدات و با توجه به نياز آن زمان مردم، به اين نتيجه رسيد كه توليد اتومبيل‌هاي كوچك مي‌تواند بهترين و عملي‌ترين كار باشد.

اين پروژه در سال ۱۹۳۷ شروع شد و پس از طي دو سال، سوزوكي چندين مدل اوليه مختلف ساخته بود. اين خودروهاي اوليه به وسيله موتورهاي نوآورانه چهارسيلندر چهارزمانه با مايع خنك‌كننده به حركت درمي‌آمدند. اين موتور با جابه‌جا كردن فقط ۸۰۰ سي‌سي از گنجايش موتور و با داشتن ميل لنگ و جعبه دنده آلومينيومي، بيش از ۱۳ اسب بخار نيرو توليد مي‌كرد.

با شروع جنگ جهاني دوم، دولت ژاپن توليد اتومبيل‌هاي كوچك شهري را غيرضروري دانست و برنامه‌هاي سوزوكي با شكست مواجه شد، بنابراين شركت به توليد منسوجات بازگشت. اين تجارت با ورود كشتي‌هاي حامل پارچه به ژاپن، بسيار ترقي كرد و آينده سوزوكي با افزايش سفارشات متعددي كه از كارخانجات بومي دريافت مي‌كرد، روشن شد، ولي اين موفقيت دوام چنداني نيافت و بازار پارچه در سال ۱۹۵۱ سقوط كرد.

سوزوكي پس از اين شكست، مجدداً تصميم به بازگشت به خودروسازي گرفت. پس از جنگ، مردم ژاپن نياز زيادي به يك وسيله نقليه شخصي مطمئن و ارزان داشتند. تعدادي از كارخانه‌ها شروع به توليد و عرضه موتورهاي گازسوز قابل نصب بر روي دوچرخه كردند و سوزوكي نيز اولين دوچرخه موتوردار خود، با نام پاور فري (به انگليسي: Power Free) را توليد كرد. اين دوچرخه داراي يك موتور دوزمانه ۳۶ سي‌سي، با قدرت يك اسب بخار بود، كه قابليت ويژه‌اي نسبت به ساير موتورهاي دوچرخه داشت.

اين ويژگي دوچرخه‌سوار را قادر مي‌ساخت كه موتور را به سه حالت مختلف تنظيم كند و بتواند با كمك موتور و بدون كمك آن ركاب بزند يا بدون ركاب تنها قدرت موتور را استفاده كند. اين اختراع به قدري مورد توجه قرار گرفت، كه دولت يارانه و كمك مالي بزرگي براي ادامه تحقيقات بر روي مهندسي موتورسيكلت به كارخانه سوزوكي اعطا كرد.

سوزوكي در سال ۱۹۵۳ با برنده شدن موتور دايموند فري ۶۰ سي‌سي كوچك خود در تپه نوردي‌هاي كوه فوجي، به اولين پيروزي خود در مسابقات موتور سواري دست يافت كه اين پيروزي‌ها، ساليان سال براي سوزوكي ادامه داشت.

۱۹۶۰ تا ۱۹۶۹

با آغاز دهه ۱۹۶۰ ميلادي، سوزوكي شش هزار موتورسيكلت در ماه توليد مي‌كرد و نام خود را رسماً به سوزوكي موتور تغيير داد. اين شركت پس از موفقيت‌هايش در زمينه موتورسيكلت، يك اتومبيل موفق‌تر به نام سوزوكي سوزولايت توليد كرد، كه در اين خودرو نيز ابداعات قابل‌توجهي تعبيه شده بود. در ۱۹۶۹ كارخانه موتورسيكلت سازي سوزوكي در شهر اويابه، توياما شروع بكار كرد.

در سال ۱۹۶۱ سوزوكي كري و در ۱۹۶۵ نيز سوزوكي فرانتي ۸۰۰ عرضه شد. در ۱۹۶۷ نخستين كارخانه مونتاژ موتورسيكلت‌هاي سوزوكي در خارج از ژاپن، در كشور تايلند فعاليت خود را آغاز نمود. در سال ۱۹۶۸ كارخانه سوزوكي در شهر ايواتا، شيزوئوكا تأسيس شد. سپس در اواخر همين سال از خودروي سوزوكي فرانتي رونمائي شد.

۱۹۷۰ تا ۱۹۷۹

در سال ۱۹۷۰ كارخانه سوزوكي در كوساي، شيزوئوكا فعاليت خود را آغاز نمود، در همين سال (۱۹۷۰) خودروي چهارچرخ محرك اين شركت بنام سوزوكي جيمني به بازار عرضه شد.

در ۱۹۷۱ كارخانه‌اي ديگر در شهر تويوكاوا، آيچي راه‌اندازي شد، كه در زمينه توليد موتورسيكلت‌هاي متوسط و بزرگ فعاليت مي‌نمود. در سال ۱۹۷۲ شركت توليد قطعات سوزوكي در استان آكيتا ژاپن راه‌اندازي شد، كه همان‌طور كه از نامش مشخص است، وظيفه تأمين قطعات خودروهاي ساخت اين شركت را بر عهده داشت. در ۱۹۷۳ اولين شعبه سوزوكي در انتاريو، كانادا افتتاح و شركت «سوزوكي كانادا» تأسيس شد.

در سال ۱۹۷۷ خودروي دو در سوزوكي كروو عرضه شد، كه در سال بعد مدل چهاد در همين مدل نيز ساخته و وارد بازار ژاپن شد. در ۱۹۷۸ اوسامو سوزوكي به‌عنوان مدير عامل اجرايي و جيتسوئيجيرو سوزوكي نيز به‌عنوان رئيس هيئت مديره اين شركت منصوب شدند.

۱۹۸۰ تا ۱۹۸۹

شركت سوزوكي در سال ۱۹۸۰ با معرفي سه خودروي الكتريكي (هيبريدي)، در سيدني، استراليا نيز شعباتي راه‌اندازي كرد. در ۱۹۸۰ فروش اين شركت از مرز ۵۰۰ ميليارد ين گذشت و در پي آن، يك سال بعد يعني در ۱۹۸۱ سوزوكي مشاركت خود را با شركت‌هاي خودروسازي جنرال موتورز و ايسوزو آغاز نمود.

در ۱۹۸۲ جنرال موتورز اقدام به خريداري ۵٫۳٪ درصد از سهام شركت سوزوكي كرد. سال ۱۹۸۲ يكي از موفق‌ترين سالها در تاريخ سوزوكي محسوب مي‌شود. در اواسط اين سال، شركت سوزوكي قراردادي با شركت پاكو امضاء و با مشاركت آن، شركت پاك سوزوكي موتور را در شهر كراچي، پاكستان تأسيس نمود، سپس كارخانه مونتاژ خودروهاي را در كراچي راه‌اندازي كرد.

سوزوكي همچنين در پي انعقاد قرارداد با دولت هند، يك شركت در هندوستان با نام ماروتي سوزوكي تأسيس كرد. در اواخر سال ۱۹۸۲ نيز خودروي سوزوكي آلتو به بازار عرضه شد.

در ۱۹۸۳ دومين كارخانه سوزوكي در شهر كوساي، شيزوئوكا ساخته شد، كه در زمينه توليد خودروهاي كامپكت فعاليت مي‌نمود. در همين سال (۱۹۸۳) دو خودرو نيز طراحي و ساخته شدند كه عبارتند از: سوزوكي مايتي بوي و سوزوكي سوييفت.

در ۱۹۸۴ ابتدا سوزوكي نيوزيلند، سپس سوزوكي فرانسه و سوزوكي آلمان به‌عنوان شركت‌هاي تابعه اين كمپاني تأسيس شدند. در ۱۹۸۸ سوزوكي اسكيود به توليد انبوه رسيد و در ۱۹۸۹ سوزوكي اسكيود در بازار ايالات متحده آمريكا عرضه گرديد.

۱۹۹۰ تا ۱۹۹۹

در سال مالي ۱۹۹۱ فروش سوزوكي از مرز ۱ تريليون ين عبور كرد. در همين سال شركت مگيار سوزوكي به‌عنوان شركت تابعه اين كمپاني در مجارستان راه‌اندازي شد.

در ۱۹۹۲ توليد خودروهاي سوزوكي با مشاركت شركت خودروسازي دوو در كره جنوبي آغاز گرديد. در ۱۹۹۳ از مدل‌هاي سوزوكي كاپوچينو و سوزوكي واگن آر رونمايي شد.

در سال ۱۹۹۴ توليدات شركت تابعه ماروتي سوزوكي، به يك ميليون دستگاه رسيده بود. در ۱۹۹۸ جنرال موتورز ميزان سهام خود را در سوزوكي به ۱۰٪ درصد افزايش داد.

۲۰۰۰ تا ۲۰۰۹

در سال ۲۰۰۰ جنرال موتورز اقدام به خريداري ۱۰٪ درصد ديگر از سهام سوزوكي نمود، كه در مجموع مالك ۲۰٪ درصد از سهام اين شركت گرديد. در سال ۲۰۰۱ در نمايشگاه خودروي ژنو از سوزوكي آيرو رونمايي شد.

شركت سوزوكي در سال ۲۰۰۳ مقام اول توليد خودروهاي كوچك ژاپن را از آن خود كرد و اولين خودروي كوچك هيبريدي خود را نيز توليد نمود. در سال ۲۰۰۶ سوزوكي دو مدل را به بازار خودرو جهاني عرضه كرد، نخست در نمايشگاه اتومبيل ژنو خودروي سوزوكي اس‌ايكس۴، سپس در نمايشگاه اتومبيل نيويورك سوزوكي ايكس‌ال۷.

در سال ۲۰۰۸ نيز اولين موتورسيكلت انژكتوري خود را معرفي كرد، در همين سال جنرال موتورز سهام خود در سوزوكي را به ۳٪ درصد كاهش داد.

۲۰۱۰ تا كنون

در سال ۲۰۱۰ ميلادي، گروه فولكس‌واگن ۱۹٫۹۰٪ درصد از سهام سوزوكي را خريداري كرد.

اكنون سوزوكي نهمين خودروساز بزرگ جهان از لحاظ تيراژ توليد است و با داشتن بيش از ۴۵ هزار كارمند در سراسر جهان، ۳۵ كارخانه بزرگ در ۲۳ كشور جهان و ۱۳۳ مركز توزيع و عرضه خودرو در ۱۹۲ كشور، درآمد سالانه‌اي بالغ بر ۲۶ ميليارد دلار دارد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ دى ۱۳۹۷ساعت: ۰۱:۳۱:۵۲ توسط:ايماني موضوع:

:: مطالب مشابه
[RelPostTitle] [RelPostTitle]
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :